محل لوگو

درباره متافیزیک موسیقی


درباره متافیزیک موسیقی

مابعدالطبیعه یا متافیزیک یا متاگیتیک شاخه‌ای از فلسفهاست که به پژوهش درباره چیستی و کُنه وجود، زندگیو جهانبه عنوان یک کل می‌پردازد. متافیزیک را ریشه فلسفه می‌دانند؛ بدین معنا که فیلسوفاننخستین عمدتاً به این حوزه از فلسفه می‌پرداخته‌اند. در فلسفه معاصر، به مباحث مابعدالطبیعی با شَکّاکیت بسیار نگریسته‌اند. تلفظ صحیح مابعدالطبیعه، مابَعدالطبیعه است و تلفظ مابُعدالطبیعه اشتباه است.

متافیزیک یا مابعدالطبیعه کتابی از فیلسوفِ یونانی، ارسطواست. آنچه به اصطلاح مابعدالطبیعه نامیده می‌شود در هیئتی که هم‌اکنون داراست، کتابی یکدست نیست، بلکه مجموعه‌ای است از درس‌هایی که در دوره‌های گوناگون ارائه شده است. از همین‌جا معلوم می‌شود که چرا در این کتاب برخی مسئله‌های یکسان به چندین صورت متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. عنوان این اثر را که اصولاً از محل قرار گرفتن آن در آثار ارسطویی (بعد از طبیعیات) اخذ کرده‌اند، احتمالاً یکی از مشائیانی که قبل از آندرونیکوس زندگی می‌کرده است به او داده است و این عنوان، محتوای کتاب را نیز از آن جهت که ارسطو بر خلاف افلاطون، مابعدالطبیعه‌اش را بر پایه طبیعیاتش تأسیس می‌کند، به صورتی کاملاً درست نشان می‌دهد.

ابن سیناگفته است که کتاب مابعدالطبیعه ارسطو را چهل بار بدون اینکه آن را بفهمد خوانده است. متافیزیکِ ارسطو به تبیین فلسفه مَشّاءمی‌پردازد و یکی از منابع اصلی نوافلاطونیانو فلاسفه اسلامیاست.


مبلغ قابل پرداخت 21,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 281

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما